Ha van járvány, ha nincs,  a szakítás mindig nehéz. Fájdalommal jár és pszichésen nagyon megterhelő. Ezt a fájdalmat nem lehet megúszni. Ne is akard, arra kérlek. Amikor szakítunk ugyanazt éljük meg, mint amikor meghal egy szeretet személy a környezetünkben. Ugyanazt a traumát éljük át. Ezért a gyászmunka elengedhetetlen. Ennek munkának vannak lépései. Mindegyik lépésen végig kell menned azért, hogy legyen erőd és hited a szerelemben, az új és szebb jövőben. Ez most különösen fontos a helyzetre való tekintettel.

Ha ez a trauma most ért,  esetleg még  nem vagy túl egy előző kapcsolatod gyászmunkáján, akkor most különösen legyél tudatos. Legyél éber és fordítsd nagy figyelmet a lelki egészségedre. Ez az időszak nagyon megterhelő mindannyiunk számára. Szerencsére még soha nem voltunk ilyen helyzetben, ugyanakkor egy csomó bizonytalansággal jár együtt.  Bizonytalanságban és   kontrollvesztettségben – mert ez a helyzet ilyen-  az agyunk egy nem várt üzemmódba lép. Az agyunk fő küldetése az, hogy biztonságban érezze mágát.  Ez biztosítja a túlélésünket. Az agyunk elvár és ragaszkodik. Különösen emberekhez, ezért is szenvedünk oly sokat.   Ha teljesülnek az elvárásaink az agyunk dopamint termel, mint egy jutalmat. Viszont, ha nem teljesülnek az elvárásaink, a stressz-szintünk villámgyorsan a plafonon lesz, amit az agyunk fenyegetésnek érez.  Egy pillatan alatt megemelkedik a kortizonszintünk, az immunrendszerünk működése lecsökken az agyunk limbikus rendszere, ami az érzelmeinkért felelős, egyszerűen megőrül “üss vagy fuss” üzemmódba lép. Ezzel egy  időben az oxitocin és dopamin szintünk lecsúszik és elkezdünk lefelé csúszni a lejtőn. Elkezdünk szorongani… Ebben a helyzetben ez természetes is egy bizonyos szintig.

Viszont amikor már nem reális a szorongásod akkor tenned kell ellene. Ha rád tör a pánik akkor pedig SOS lélegezz zacskóba, amíg meg nem nyugszol.  Ne állj ellen. Had jöjjön. Tudom, hogy fáj, de ez csak fájdalom és el fog múlni… Azt is tudom, hogy nincs kedved hozzá, teljesen megértelek, de ne félj tőle. Csak engedd. Stresszcsökkentéssel már korábban foglalkozni kell, de amikor jön a pánik, akkor  hagyd és lélegezz. Attól nem szűnik meg a pánikod, hogy elnyomod. A szorongásod sem.  Ott fog kavarogni belülről és keresi a kiutat majd bentről. Ne nyeld le a könnyed. Amikor fájsz, akkor sírj, jobb lesz utána. A feszültséged oldódni fog.

Amikor  megszakad egy kapcsolat még  az idegrendszer működése is megváltozik. Lehet, hogy sokkos állapotba kerülünk. Amikor szerelemesek vagyunk akkor  összeolvadunk, feloldnak az énhatárok, egymásba olvadunk, az indentitásunk részévé válik a másik. Szakításnál le kell választani a volt párunkat a személyiségünkről. Tulajdonképpen újjá kell születnünk és megtalálni önmagunkat, de már nélküle. Ez nem könnyű folyamat. Most meg pláne nem könnyű. Ezért kérlek, hogy légy türelmes önmagaddal. Ehhez idő kell.  Figyelj  nagyon önmagadra.

Figyeld meg a gondolataidat. Ha jönnek a negatív gondolataid, már pedig jönni fognak, kélek, hogy írd le őket. A negatív gondolatok  egy ilyen duplán nehéz helyzetben teljesen emberiek. Ne ijedj meg tőlük. Csak írd le őket. Utána keresd meg a hozzá tartozó érzéseket. Lehet, hogy kihívás lesz megkülönböztetni az érzéseidet a gondolataidtól. Ilyen negatív gondolataid lehetnek: “egyedül maradok, nem kellek majd senkinek, kinek kellenék én majd, nem fog senki segíteni ebben a járványban”. Ezek a gondolatok. A hozzájuk tartozó érzelem pedig  a félelem, a szomorúság, bánat, fájdalom, a csalódottság, stb.  Ha valami olyasmi van a fejedben, hogy:  “azt érzem, hogy Ő egy hülye, mert elhagyott”, akkor lehetséges, hogy igazad van, de az egy gondolat és nem egy érzelem. Ha ettől mélységesen meg vagy bántva, akkor már érzelemről beszélünk.
Győződj meg az állításod igazáról.  Tehát mi igazolja azt, hogy azt az állítás, hogy “egyedül maradsz” igaz? Mit mondanának rá a barátaid? Te mit mondanál a legjobb batárodnak erre válaszul? Mi lehetne reálisabb válasz? A reális és az agyunknak is  elfogadható válasz így hangzik: “Az, hogy most egyedül vagyok, nem azt jelenti, hogy így is marad. Még lehet másik kapcsolatom.”.  Ezt mond el egy párszor magadnak miközben mélyen lélegzel. Le fogsz nyugodni.

Használj pozitív önszuggessztiót. Emil Coué szerint a tudatos önszuggesztió alkalmazása nem csupán a betegségek leküzdésére korlátozzódik, hanem  az önszuggesztió által döntő befolyással lehetünk egész életünkre.  Coué volt az első kutató, aki kifogástalanul bizonyította, hogy bennünket embereket nem az akarat kormányoz, hanem a hit, illetve a képzelőerő. Ha az akarat és hit szemben állnak egymással, akkor mindig és kivétel nélkül az akarat marad alul, mindig a hit győz.

Coué szerint  akaratunk által nem tudjuk szívünket gyorsabb vagy lassabb működésre kényszeríteni, míg a képzelőerő vagy a hit segítségével ez lehetséges. Gondolataink sokkal erősebb befolyást gyakorolnak egész belső szervezetünkre, mint az akartunk. A siker elérésének  érdekében fontos, hogy az akarat és hit egyformák legyenek, azaz egy egységet alkossanak. Például: “Hiszem és tudom, hogy az megtalálom a szerelmet. Napról-napra jobban vagyok. Egyre szabadabban élek.” Ezeke mondatokat mondogasd lehetőleg reggel és este legalább naponta 2×20 alkalommal. Amikor még nem vagyunk teljesen éberek, csak még ébredezünk és a puha ágyunkban forgolódunk,  a leghatékonyabb a pozitív programozás.

Ölel meg és tartsd meg magadat. Amikor szomorú vagy, csalódott,  öleld át magadat és mondd ki hangosan önmagadnak: Itt vagyok Édesem! Maradj benne önmagad ölelésében és közben lélegezz.  Ha teheted, menj ki a szabad levegőre (csakis oda, ahol nincs tömeg, és tartsd meg a minimum 2 méter távolságot az emberektől!), de legalább nyisd ki az ablakot. A hideg, oxigéndús levegő frissítően hat az agyadra, elméd kitisztul és jobban megy majd a gondolkodás is. Szívd be a levegőt mélyen (hasi légzés!), majd kétszer olyan lassan fújd ki! Éld át, érezd át. Figyeld meg, ahogy a levegő be-, majd kiáramlik a tüdődből. S közben mondd magadnak: “Itt vagyok Édesem, szeretlek!” Majd enged el az ölést és mintha meg akarnád tartani önmagad, nyúlj be keresztben a hónaljad alá és tarts meg magadat. Mondd magadnak: “Tartalak Édesem, szeretlek!”  Lehet, hogy most furcsán hangzik, de próbáld ki, mert segíteni fog. Egy pár alkalom után szeretni fogod ezt az önnyugtató gyakorlatot. Én is szeretem, rendszeresen használom.

Ventilálj! Mond el a barátaidnak az érzéseidet. Egy ilyen nehéz helyzetben a barátok nagyon sokat tudnak segíteni. Viszont ne terheld le túlságosan őket. Egy idő után lehet, hogy sok lesz nekik. Most mindenkinek meg van a maga baja. Viszont ha úgy érzed már nem birkózol meg a szakítással és a vírussal egyedül ,ha a kettő sok együtt,  kérj segítséget. 

Csatlakozz egy közösséghez. A közösségnek nagy ereje van. Csatlakozz egy olyan csoporthoz, amelyik gyászfeldolgozással foglalkozik. Keress az interneten olyan közösséget, ahol segítenek Neked, meghallgatnak és támogatnak. Nőként várunk a Tudatos Nők Klubjába.  

Tegyél azért, hogy jobban legyél. Muszáj tenned, muszáj döntened, aért, hogy lehető legkisebb sérüléssel  vészeld túl ezt az egyébként is felfoghatatlan helyeztet. Legyél nagyon türelmes,  tudatos és tartsd meg önmagad!

Nézd meg ingyenes videóimat. Segítenek az elengedésben. Katt ide: ‹‹‹‹‹ 

Nőként várunk a Tudatos Nők Klubjába.  

Ha úgy érzed segítségre van szükséged, keress bátran: ‹‹‹‹